STRÁŽNÍ   A   BEZPEČNOSTNÍ   SLUŽBA

Dohledové centrum SABS

 

DOHLEDOVÉ A POPLACHOVÉ PŘIJÍMACÍ CENTRUM SABS          Připojit do dohledového centra SABS

Dohledové centrum SABS je homologováno pro střežení objektů s vyššími riziky a pro příjem signalizace požárů z elektrické požární signalizace. Využívá vlastní rádiovou síť i Internet protokol IP. Pracuje v nepřetržitém režimu a neprodleně vyhodnocuje všechny přijaté události a informace. Dispečink SABS činí další opatření nutná k řešení události a ke snižení rizika vandalismu a útoku narušitelů v chráněném objektu.
 
 
Dohledové a poplachové přijímací centrum (DPPC) přijímá a zpracovává signály z poplachových zabezpečovacích a tísňových systémů (PZTS), CCTV sledovacích systémů pro použití v bezpečnostních aplikacích, elektrické požární signalizace (EPS), systémů kontroly vstupů pro použití v bezpečnostních aplikacích, systémů přivolání pomoci, poplachových přenosových systémů a zařízení, kombinovaných a integrovaných systémů.
 

Komunikační prostředky a prostředí

Pro přenos zpráv a signálů z bezpečnostních systémů využíváme telefonní kabelovou síť, sítě GSM, GPRS, ethernet a rádiovou síť. Provozujeme přijímač požárních a bezpečnostních informací dle SIA DC-09 HANA–IPR1-ARC. Signály přenášejí přenosová poplachová zařízení telefonní komunikátor, GSM komunikátor, IP/GPRS komunikátor a radiový vysílač. Použití sítí závisí na místních podmínkách, míře rizika podle kategorie zabezpečení chráněného objektu a volbě klienta.

Více o technologii HANA              Co to je SIA DC-09

Zprávy přenášené ze zabezpečovacího systému do dohledového centra

• TÍSEŇ, POŽÁR, AMBULANCE
Poplachové stavy, kterým se věnuje absolutní priorita. Tyto poplachové stavy lze vyvolat ve vypnutém/nestřeženém/odkódovaném stavu systému.
• narušení zóny
Poplachový signál, dispečer neprodleně zajistí provedení dohodnutých opatření dle zásahového plánu.

DPPC


 
• obnova zóny do střežení
Obnova střežení (zklidnění) po odeznění vzruchu, který detekci poplachu vyvolal.
• výpadek elektrického napájení systému nebo jeho částí a jeho oprava
Je nutné zajistit obnovu napájení systému z elektrické sítě.
• porucha záložní baterie a její oprava
Zajistit servis systému, výměnu akumulátoru.
• narušení ochranných smyček a jejich obnova
Jedná se o ochranu jednotlivých prvků systému, při pokusu o jejich úmyslné poškození je vyvolán poplach.
• porucha obvodů sirény
• zapnuto/vypnuto
(střeženo/nestřeženo, zakódováno/odkódováno, zamknuto/odemknuto, zavřeno/otevřeno) Uvedení systému do střežícího režimu/uvedení systému do režimu volně přístupného střeženého objektu nebo jeho části.
• pravidelný test komunikace
Vyhodnotí-li dohledové centrum ztrátu spojení, znamená to, v požadovaném čase nebyla přijata žádná zpráva z přenosového zařízení nebo z poplachového zabezpečovacího systému. Je třeba prověřit komunikaci.

Jak na zabezpečovací systém? ke stažení

Vyloučení náhodně vyvolaných poplachů se provádí kontrolou pravdivosti přijatého signálu například obrazem, videozáznamem z chráněného prostoru.

Kontrola obrazu a videozáznamu pro zjištění příčiny poplachu je zahrnuta v ceně za střežení objektu a není za ni účtován žádný další poplatek!

 

Postup při vyhlášení poplachového stavu


Po přijetí signálu o narušení dispečink SABS okamžitě vysílá na místo vyhlášení poplachu výjezdovou skupinu. Klient má možnost výjezd odvolat.

Více o kontrolním výjezdu…

Informace o závadách a mimořádných událostech zjištěných ve střeženém objektu výjezdová skupina oznamuje dispečinku SABS, který učiní další opatření nutná k řešení události.
 

Kontrolní výjezd na poplach, který si klient způsobil sám při obsluze systému, lze za smluvených podmínek odvolat. Výjezdová skupina se na místo vyhlášení poplachu nedostaví a výjezd není zpoplatněn.

Závady zjištěné ve střeženém objektu dispečink SABS neprodleně oznámí klientovi formou SMS zpráv. Neodkladné záležitosti a mimořádné události oznámí klientovi ihned, nejlépe telefonicky. Zjištěné závady se fotograficky dokumentují.
Součástí daňového dokladu za kontrolní výjezd na místo vyhlášení poplachu je výpis z archivu DPPC za celý den. Výpisy z archivu DPPC pro potřeby servisu poskytujeme bezplatně.

Tísňové poplachové stavy

V nouzi si klient může přivolat pomoc vyvoláním tísňového poplachového stavu, který lze aktivovat několika způsoby:
• Aktivací tísňového tlačítka – slouží pro přivolání pomoci například při přepadení na benzínové pumpě, v restauraci, apod.
• Dálkovým ovladačem – slouží pro přivolání pomoci například starším osobám, které postihly náhlé vážné zdravotní komplikace.
• Nátlakovým kódem – využívá se v případě, kdy je klient pod nátlakem nucen deaktivovat bezpečnostní systém. Zadáním nátlakového kódu systém deaktivuje, siréna se nerozhouká a DPPC obdrží informaci o tom, že klient je v nouzi.

Je-li kontrolním výjezdem zjištěna nutnost zajistit v chráněném objektu přítomnost Policie ČR, Hasičského záchranného sboru nebo Zdravotní záchranné služby, je tento výjezd bezplatný.

VS
 

Kontrolní výjezd tísňového poplachového stavu nelze odvolat, to znamená, že místo vyhlášení tísně výjezdová skupina SABS vždy prověří. Zda bylo tlačítko stisknuto v nouzi lze ověřit kontrolou obrazu a videozáznamu.

Kontrola obrazu a videozáznamu je zahrnuta v ceně za střežení objektu a není za ni účtován žádný další poplatek!